13-17 сентября воркшоп по свадебной фотографии «chasing the light»

13-17 сентября воркшоп по свадебной фотографии «Chasing the light»

Проводя мастер-классы в разных городах, мы поняли, что нам всегда мало времени на съемки и на общение и разговоры о фотографии. Мы хотели поехать в красивое место с дружной командой участников, чтобы творить и общаться с перерывом только на сон и еду. Хотя мы уверены, что за ужинами все тоже будут обсуждать фотографию.

Мы считаем, что творческие съемки должны проходить в самых красивых местах, чтобы после них в душе оставался заряд вдохновения и желание двигаться вперед! В Абхазии есть все, что можно пожелать: морской берег и горные реки, скалистые ущелья и захватывающие виды, вкусная еда и вино!

Все остальное: специально подготовленные для мастер-класса декор и флористику, приглашенных моделей и прекрасные платья, наши знания и желание ими делиться — мы привезем с собой! Вас ждут 3 дня теории и практики, 2 стилизованные съемки, творческие занятия вместе со студией Renne. Пленка и цифра, тонкости съемки и обработка, позирование и общение с парой, маркетинг и секреты успеха, публикации в российских и зарубежных блогах и журналах.

13 сентября — прибытие и приветственный ужин
14-16 сентября с утра и до вечера – теоретические занятия, съемки, лекции, творческие классы
17 сентября – отъезд

Для кого этот мастер-класс?

В первую очередь для фотографов. Для мечтателей и творцов, любителей прекрасного, для тех, кто хочет изменить себя и свадебный мир в своем городе к лучшему, начать работать в стилистике fine art, узнать, как снимать на пленку и совмещать ее с цифрой при работе на реальных свадьбах, пополнить свое портфолио и вывести свой фотобренд на новый уровень.

У нас также будет специальная программа для очень небольшого числа флористов-декораторов. Чтобы узнать о ней, оставьте заявку через регистрационную форму на сайте.

Команда спикеров:

Marina Muravnik Photography
Марина и Леша, свадебные Fine art фотографы

Marina Muravnik Photography — творческий и семейный союз двух фотографов — Марины и Леши, которые специализируются на выездной Fine art фотографии.

Ребята снимают в Москве и Питере, Испании и Португалии, Франции, Италии и других странах.

Обратите внимание

Публикуются в «Weddding Magazine», «Elle», «Taller», «Hello», российских и зарубежных свадебных блогах, преподают фотографам и свадебным организаторам и просто наслаждаются жизнью и профессией свадебных фотографов.

В работе Марина с Лешей сочетают пленочную и цифровую съемки для получения фотографий в своем фирменном стиле: легких, элегантных, наполненных светом, воздухом и искренними эмоциями.

  • Марина с Лешей будут одними из основных спикеров «Chasing the light». В теоретической части мастер-класса они раскроют секрет своего успеха в подходе к свадебной съемке от маркетинга и общения с клиентом до постобработки и публикаций. Во время практики будут помогать участникам воркшопа разобраться с нюансами позирования и композиции, работы со светом и парой на свадьбе для получения той самой фотографии в стиле Fine art.

Публикации Марины на Weddywood

Дух Италии: свадьба Владимира и Алины
Колорит Турции: богемная стилизованная съемка
Белоснежная сказка: свадьба Анны и Игоря

Дмитрий Мельников
Cвадебный Fine art фотограф

Один из первых начал работать в стилистике Fine art на Юге России. Помимо свадебной фотографии, Дмитрий преподаёт в «Школе Академической Фотографии», дает мастер-классы по свадебной фотографии, а также занимается организацией мастер-классов ведущих Fine art фотографов на Юге России. Дмитрий активно публикуется в России и за рубежом.

В своей работе Дмитрий комбинирует цифровую и пленочную съемку, что дает потрясающий финальный результат и гибкость в работе на реальных свадьбах. Его приоритеты: эстетика плёночного цвета, не подверженного влиянию времени, и создание нежных, эмоциональных фотографий в мягком свете закатного солнца, на естественном природном фоне.

  • В течении всего путешествия Дмитрий будет делиться секретами свадебной фотографии, а также раскроет принципы успешной работы в индустрии, которые он приобрел за время своей карьеры фотографа.

Публикации Дмитрия на Weddywood

Тихий берег: свадьба Алексея и МарииЛегкость пера: годовщина Марка и Милы

Студия Renne
Декораторы Валерия и Антон Пичугины

Талантливые декораторы, флористы и каллиграфы, тонко чувствующие стилистику Fine art.

Гармоничное сочетание оттенков и фактур, микс простоты и изысканности, современный подход к флористике, продуманность каждой детали — принципы работы студии Renne независимо от стилистики и настроения свадьбы.

Ребята активно используют различные техники декоративно-прикладного искусства, постоянно ищут новые материалы и их интересные сочетания.

Проекты, оформленные дуэтом? часто публикуются в европейских и российских блогах, они оформляли мастер-классы Марины Муравник, Максима Колибердина, Дмитрия Мельникова.

  • Студия Renne будет отвечать за создание элегантного, интересного и красивого оформления съемок в рамках воркшопа. Они расскажут о своем эстетическом восприятии и видении свадебного декора, уделят время каждому из участников и вместе с ними поработают над зонами оформления, научат создавать гармоничные композиции и выбирать правильные ракурсы съемки деталей. В рамках воркшопа будет несколько сюрпризов. Намекнем, что у участников воркшопа будет возможность прикоснуться к загадочному миру каллиграфии.

Публикации студии Renne на Weddywood

Грани любви: свадьба Андрея и АзизыВ лучах нежного солнца: стилизованная съемка

Дарья Мигель
Свадебный организатор

Дарья — основатель бренда «Daria Migel Wedding Planner», создающая красивые и трогательные свадьбы, в основе которых лежит история каждой пары.

Основным принципом работы Даши является создание свадебного дня, который будет наполнен теплотой и уютом, а сами молодожены и каждый гость окружены заботой и вниманием.

Основные пункты, о которых Даша расскажет во время путешествия — это важность семейных реликвий и ценностей в предсвадебной подготовке и в дальнейшей жизни каждой пары.

  • Даша расскажет о командном взаимодействии фотографов, видеографов, декораторов и свадебных стилистов. Отдельно будет затронута тема планирования времени свадебного дня и грамотного составление тайминга. Даша со своей командой отвечает за организационную часть воркшопа, будет сопровождать нас во время всего путешествия и следить за тем, чтобы все прошло идеально.

Подробности и бронирование:

— Стоимость и условия
— Ответы на часто задаваемые вопросы
— Отзывы с прошлых воркшопов
— Отправить заявку!

Источник: https://weddywood.ru/13-17_sentjabrja_vorkshop_po_svadebnoj_fotografii_chasing_the_light/

Why You Should Attend a Photography Workshop THIS YEAR

I can undoubtedly say that attending a photography workshop has been the single most important thing I have done in my personal development in this art form.

 Like so many other things in life, learning photography is about more than just reading a few books, doing internet searches and scanning blogs and forums, and watching video tutorials.  Don't get me wrong; all of those things certainly do help.  They all helped me to get started and fueled my passion to learn more.

 In fact, I still do all of those things (probably more than I should!).  However, putting all of the things you read and learn about into practice in real-world situations is when you really begin to understand how much more there is and how little you really know.  That's where, as they say, the rubber meets the road.

 It's not necessarily where the learning begins, but it is the point where it is really accelerated and propels you down the path toward becoming not just a picture-taker, but rather, a photographer.

When I picked up my first DSLR in December 2011, my intent was to get a nice camera to help me capture better images of my sons in all their various school and sports activities.  It seemed logical that if I could just get a ‘real' camera, then I would be able to take better pictures.

Читайте также:  Свадебное платье с длинным рукавом: 35 моделей, от которых мы без ума!

 At that time, I had some inkling of an idea what shutter speed meant, but had no idea about aperture and ISO, or how those three things combined to make (or break) an image.  All of those buttons on that shiny new camera and lens were a mystery to me, but I was anxious and excited to learn.

And so the quest began in earnest, to learn all I could about my camera and how to use it to take better photos.  It wasn't long before the Photography bookmarks folder in my web browser was filled with so many amazing websites from which I learned so much, including Improve Photography.

Важно

 Then I discovered podcasts and found that I could listen to photography talk at least two hours every day on my commute to and from work.  What joy!

The first year or so was spent absorbing as much information as possible about photography.  The operation of the camera and making settings to achieve the correct exposure were learned.  Basic rules of composition were drilled into my mind.

 Those ‘rules' were even broken at times, and sometimes that was intentional.  The importance of light and shadow was understood, at least to some extent.  In short, a pretty good image could be made every now and then.

 Not only that, but the things that made it a good image could be recognized and applied in future outings.

But then what?  What is next, and what else could one do to stay motivated and continue to learn?  It can sometimes be challenging when you go it alone and endeavor to learn something totally new.  It takes discipline and commitment.  It takes time.  There are ups and downs, and in those down times, it can be difficult to stick with it.

 So, here is an idea: find a photography workshop and sign up for it.  Set aside all of the doubts; all of the reasons you may have come up with for why you can't or shouldn't attend a photography workshop.  You will find a renewed motivation.  A renewed spark in your creativity.  Just go for it.  Here are just a few reasons why, in no particular order.

 Oh, and you can thank me later…:)

Sunrise at Mesa Arch. Photo by Rusty Parkhurst

Photography is the Focus

You might think that an article on a photography website about reasons to attend a photography workshop would focus (pun intended) on how it would help you to learn how to use your camera or camera settings.  However, that's not really the direction .postlight.com»>

Источник: https://improvephotography.com/37904/attend-photography-workshop-year/

Chasing the Light

More than any other fundamental aspect of photography, light is at the heart of every image you take. Without light, photography cannot exist; it is the foundation of every image, giving shape and meaning to each scene in your viewfinder.

Personally, as a landscape photographer, my photographic decisions are shaped more than anything else by the lighting conditions that I encounter.

From a soft mist to a dramatic sunset, whether at a mountain or a desert valley, my preferred approach to photography is simple: chase the light.

Совет

If you are searching for light, you don’t necessarily need to move long distances. Sometimes, you just have to move through time. You can stand in one spot and “chase” a sunset, or you could drive several miles to photograph a breaking storm. Both are equally valid ways to create an image.

At its simplest, then, the goal is to keep in mind what matters in a photograph. So many elements combine to form a successful image – your composition, subject matter, and camera settings – but light is different. Without it, you wouldn’t have a photograph in the first place.

NIKON D800E + 105mm f/2.8 @ 105mm, ISO 100, 1/320, f/8.0

Landscape photographers are known for taking pictures during sunset and sunrise, but the best lighting does not happen then; it doesn’t happen at any time of day at all.

Instead, the best possible lighting conditions depend upon the specific scene you are photographing, as well as the message you hope to convey. The light in a photograph should complement your subject; if you want to convey a dark sense of calm, the best lighting may fall just before a storm breaks. Or, for a harsh and dramatic photograph, even mid-day sunlight can be ideal.

No matter your intended message, the underlying constant is the importance of light.

For an example, look at the image below. In this photograph, taken at Death Valley, I wanted to convey the barrenness of the dusty, desolate landscape. At the same time, Death Valley is undeniably beautiful; it was important to show the gentle nature of this scene as well. When the afternoon sun passed halfway behind a thin cloud, I knew the light was right.

NIKON D800E + 20mm f/1.8 @ 20mm, ISO 100, 1/40, f/16.0

It isn’t hard to tell that I took this photograph outside of the typical window of sunrise or sunset. In fact, sunset was more than three hours after I took this photo. And yet, the afternoon light mirrored my intended message for the photograph.

If I had taken this at sunset, the photograph wouldn’t convey a sense of desolate beauty; it would be dramatic and full of vivid colors. Although the golden hours are the most sought-after period of time for photography, there are other ways to take a good landscape photo. Light should complement your subject; it shouldn’t conflict with it.

Обратите внимание

That said, sunset and sunrise are incredible times to take pictures. The rapidly-changing colors – from blue to orange, then back to blue – are beautiful, and the low angle of the sun presents particularly interesting possibilities for photography. Some of the best photographs I have taken, along with many of my favorite memories, are all from sunset.

I remember, in particular, the most beautiful sunset I ever saw. I was in Iceland in late June, taking pictures during the week of the summer solstice. Rainclouds darkened the sky throughout the afternoon, and a light drizzle fell on and off.

At the end of the day, the wind began to pick up. A massive storm cell drifted overhead, and the sun dipped slowly below the horizon. For the next three hours, the sky was black and purple; the surrounding landscape was almost otherworldly.

NIKON D800E + 24mm f/1.4 @ 24mm, ISO 100, 1/3, f/16.0

I have focused on landscapes for most of my photographic life, and I have learned one thing above any other: good light makes for good images. If the lighting conditions complement and strengthen your subject, an incredible photograph is just waiting to be taken.

There is a reason why sunsets and sunrises have such a wonderful reputation in landscape photography. If the atmospheric conditions are right, you can see every color from bright pink to dark purple, and the low angle of the sun opens up opportunities that do not exist at other times of day.

Источник: https://photographylife.com/landscapes/chasing-the-light

Синхронность или мечтам суждено сбываться..

«Жизнь может быть только тем, чем мы сами ее делаем.»

Читайте также:  Современность диктует свои правила: новый свадебный этикет

Джулия Кэмерон.

Привет:) Ну что? Кто-нибудь, кроме нас с Оксаной начал свой путь??

Когда я взялась проходить путь художника, я практически сразу столкнулась с той самой синхронностью, о которой пишет Джулия в 3 главе.

Во-первых, в моей жизни начали происходить события, благодаря которым я начала более уверенно идти вперед к своим целям, мечтам..

У меня появились интересные знакомства.. люди, которые сейчас меня окружают, бесконечно меня поддерживают и вдохновляют, мотивируют на действия..

Важно

Внутренние изменения так же не заставили себя долго ждать: я пересмотрела свою систему ценностей, более четко сформулировала свои цели, некоторые из них и вовсе изменились: какие-то отошли на второй план, а о каких-то (давно-при давно позабытых) я вспомнила вновь:)

Недоброжелатели и поедатели времени отстранились сами собой, а давние раны удается залечить, тем самым открывая для себя творчество во всей полноте..

Вчера я начала 7 неделю ПХ.. У меня немного сместились сроки. Какие то недели я проходила дважды, УС удавалось писать не всегда.. Задания я делаю только самые актуальные, многие мне просто не подходят, так как я уже нахожусь на своем творческом пути и занимаюсь любимым делом..

Так вот, начав седьмую неделю, я с удивлением обнаружила в ней ответы на вопросы и сомнения, которые не давали покоя.. и еще поняла, что нужно чаще себя хвалить и баловать..

за любую мелочь, даже за самый крохотный шажок, ведь он мог быть и самым тяжелым:)) Ну и в доказательство того, что мысли материальны: стоило мне вспомнить о моих детских мечтах быть фотографом, о любви к фотографии, как я получила совершенно неожиданный подарок от мужа…

Вы всё ещё не верите, что мечты сбываются?

В заключение скажу то, что всем нам известно, но о чем ты часто забываем: не бойтесь мечтать! Мечтайте!!!! Планируйте!!! Ставьте перед собой цели и идите впёред, навстречу своим мечтам! 

Не нужно сомнений, не оглядывайтесь назад, прислушивайтесь к своим желаниям и тогда обязательно все получится!!!!!

Если вы все еще боитесь и сомневаетесь, посмотрите на меня. Мне 30 лет, 4 месяца назад я пошла учиться на fashion-дизайнера.. А еще я занимаюсь любимым делом и поэтому работа для меня это огромный праздник..

Я не боюсь пробовать новое.. Как и у всех, у меня тоже бывают сомнения и приступы неуверенности в правильности выбранного пути.. но это всего лишь страх..

зацикливаться на котором не стоит)))
Так что вперёд!!!

Источник: http://annasapotta.blogspot.com/2014/09/blog-post_10.html

Chasing Light Lightroom bundle — Natural Light Photography

Light is one of the most important aspects of photography. This is because it allows the photographer to not only see his subjects, but to also judge colors and contrasts correctly, allowing them to look their best when the photographs are printed.

The problem is that something might go wrong out on the field: the setting on the camera may not be right or the photographer may be unable to judge the light hitting his subjects correctly. The end result of this being that the photographs are underexposed.

This is a phenomenon that is known as “bad light” in the photography world and can be a deal breaker, especially if the photographs that you are taking are for a client.

Совет

The good news is that if you have some skills using Adobe Lightroom, you may just be able to save your images.

The problem with this is that you might spend hours upon hours tinkering with settings and adjustments to make sure that the photographs turn out just right. However, there is a better way.

If you are looking to save your work and produce professional grade photographs in a very short time, it is imperative that you learn how to use Adobe Lightroom Presets.

The presets included in the ”Chasing Light” workflow work really well with photographs that are taken in natural light to fix underexposure. These adobe Lightroom portrait presets allow you to get creative with light, contrasts and shadows to produce the best versions of the images that you have.

What kind of presets and brushes are included in this natural light bundle?

As their name suggests, these are settings that are saved in small files that can be used to add effects to an image, sometimes as fast as a click and sometimes after a few adjustments are made.

 The best thing about The ”Chasing Light” workflow is that it comes with both Presets and Brushes.

 The Presets allow you to edit and add different effects to whole image, while the Brushes let you edit specific parts of the image.

The Presets that are included in this bundle are stackable. What this means is that it is possible to use one, two or more presets on the same image.

You see, most presets usually cancel each other out and the images that you produce using such presets will usually end up with the effect that you added last, which isn’t always the ideal result.

With the presets included in the ”Chasing Light” workflow, that is something you won’t have to worry about.

It’s true that the use of two or more presets of a single image may produce photographs whose colors or contrasts may be a little bit overwhelming, this is where the Adobe Lightroom Adjustment Brushes come in.

Обратите внимание

These brushes allow you to edit tiny, specific parts of the image as mentioned above. For example, if you find that some of the color, contrasts or even shadows do not look right, you can edit them with the brushes to your satisfaction.

This is very important if you are looking to produce professional photographs and images.

As you can see, the ”Chasing Light” workflow bundle contains everything you need to produce high quality images. The one thing that you have to keep in mind is that if you start off with high quality images, you are going to end up with a much better end result.

This is why it is very important to make sure that the images that you take in the first place are of the highest quality.

Ensure that your camera setting are just right and judge the light correctly because although, Presets and Brushes may help improve your images, they will not be of too much help if the images you have in the first place are not stellar quality.

Источник: https://sleeklens.com/product/chasing-light-workflow/

Chasing the Light eZine Issue 17

Issue 17 of David Noton’s Chasing the Light eZine is now available. In this month’s edition, David continues his series Seeing the Light with an exploration of twilight– exactly what it is, and how to use it’s lighting to best effect in your photography.

Читайте также:  14 свадебных правил, которые можно нарушить

 And in the final article in the current series of Composition Tutorials, David talks readers through the creation of his exquisite shot of Schwedagon Pagoda, Burma.

 For Behind the Lens, David brings you up to date with his current photo activities in Umbria as he shoots the beautiful Italian landscape, while guest author David Ward provides an invaluable insight into his inspirations and approaches to landscape photography. Do note that the full contents of Chasing the Light eZine is available to f11 subscribers only.

Website: David Noton

Press Release

Issue 17 of David Noton’s Chasing the Light eZine is out now.

Важно

Every month we publish an issue of our unique Chasing the Light eZine, exclusively for our worldwide following of f11 members — sign up for a free trial (join here).

  With features from behind the lens and on the road with world-renowned landscape and travel photographer David Noton as well as a wealth of other contributors, it combines stunning photography of the most spectacular locations on earth with technical features, video tutorials, humorous anecdotes, travel notes, a member's gallery and industry news.

The personable stories behind the photos make it an entertaining, informative and inspirational monthly read, as well as an invaluable information resource for all who love landscapes, travel and photography.

In this month’s edition, we continue our exploration of light in David’s series Seeing the Light as we consider twilight – exactly what it is, and how to use it’s lighting to best effect in our photography.

And in the final article in the current series of Composition Tutorials, David talks us through the creation of his exquisite shot of Schwedagon Pagoda, Burma – the lucky confluence of a temple, a nun and a crow…

For Behind the Lens, David brings us up to date with his current photo activities in Umbria as he shoots the beautiful Italian landscape – amongst other things, in the May snow! And for Stepping Back, David reflects on the exertions of photography, and how a previous trip to Italy resulted in a summer without photography after a fall – as well as a major sense of humour failure. Beware!

Professional photographer and ezine regular Garry Ridsdale uses one of our Field Trials to put super-telephoto lenses through their paces, looking at how to use them and what to consider prior to purchasing one.

This month landscape photographer David Ward, renowned for his unique eye for shape and form, has written our Guest Feature, providing an invaluable insight into his inspirations and approaches.

Совет

In addition we have two instructional Video Tutorials from David, including his usual exploration of post-production techniques.

Please note that the full contents of Chasing the Light eZine is available to f11 subscribers only.
http://www.davidnoton.com/

Источник: https://www.photographyblog.com/news/chasing_the_light_ezine_issue_17

Workshops Archives — Cascade Arts & Entertainment

CASCADE FINE ART WORKSHOPS Contact Sue Manley, 541-408-5524 info@cascadefineartworkshops.

com www.cascadefineartworkshops.

com  Tony Allain Chasing the Light Pastel July 26-28 $450 14 students minimum/16 students max Colley Whisson Modern Impressionism in Action Oils & Acrylics August 12-15 $625 by July 1, $675 after July 1 14 students minimum/15 students max Mary Marquiss Value, Shape & Color Watercolor…

CASCADE FINE ART WORKSHOPS Contact Sue Manley, 541-408-5524 info@cascadefineartworkshops.

com www.cascadefineartworkshops.

com Ted Nuttall – FULL, wait list available Painting the Figure from Photographs Watercolor June 5-9 Tony Allain Chasing the Light Pastel July 26-28 14 students minimum/16 students max Colley Whisson Modern Impressionism in Action Oils & Acrylics August 12-15 14 students minimum/15 students max Mary…

CASCADE FINE ART WORKSHOPS Contact Sue Manley, 541-408-5524 info@cascadefineartworkshops.

com www.cascadefineartworkshops.

com Mary Marquiss – only a few openings left! Art Retreat at Cannon Beach Watercolor April 9-13 $425 by February 9, $475 after February 9, 2017 12 students minimum/16 students max Debora Stewart Abstraction in Pastels & Acrylic May 16-19 $495 by March 16, $545 after…

The Writing Ranch announces three creative writing opportunities in the upcoming months: Writing Wild Horses, Writing for the Health of It, and the Eighth Annual Creative Writing Retreat in Mexico October: Writing Wild Horses A special three-day Nature Writing Intensive is being offered October 17-19, 2016 by the Writing Ranch in conjunction with the High Desert…

Обратите внимание

2016 CASCADE FINE ART WORKSHOPS Contact: Sue Manley, 541-408-5524 info@cascadefineartworkshops.

com www.cascadefineartworkshops.

com Colley Whisson – FULL, WAIT LIST AVAILABLE Modern Impressionism In Action, Oil & Acrylic August 21-24 Mary Marquiss – FULL, WAIT LIST AVAILABLE Art Retreat at Cannon Beach, Watercolor October 16-20 PRE-REGISTER FOR 2017 WORKSHOPS NOW Stella Canfield Watercolor Magic January 2017 Deborah Stewart…

ART STATION 313 SW Shevlin Hixon Dr., Bend Register: artscentraloregon.org/artstation.php 541-617-1317 2016 CASCADE FINE ART WORKSHOPS Contact: Sue Manley, 541-408-5524 info@cascadefineartworkshops.

com www.

cascadefineartworkshops.

com Barbara Jaenicke—Register now, June 3 deadline The Well Edited Landscape, Inside and Out Pastel & Oil, Studio and Plein Air June 6-8 Colley Whisson—Full-wait list available Modern Impressionism In Action Oil & Acrylic,…

A6 550 SW Industrial Way, Ste. 180, 541-330-8759 www.atelier6000.org ART STATION 313 SW Shevlin Hixon Dr., Bend Register: artscentraloregon.org/artstation.

php 541-617-1317 2016 CASCADE FINE ART WORKSHOPS Contact: Sue Manley, 541-408-5524 info@cascadefineartworkshops.

com www.cascadefineartworkshops.

com Barbara Jaenicke: The Well Edited Landscape, Inside and Out REGISTER NOW, JUNE 6 DEADLINE Pastel & Oil, Studio & Plein Air June 6, 7…

A6 550 SW Industrial Way, Ste. 180 541-330-8759, www.atelier6000.org Saturday and Sunday, April 16-17, 10-3pm Line is an essential element of design. Line creates movement, directs the eye and offers contrast to softer textures or large areas of color. This class explores ways to incorporate line while working in more painterly forms of printmaking such…

Важно

A6 550 SW Industrial Way, Ste. 180, 541-330-8759 www.atelier6000.org Intro to Monotype and Monoprint Thursdays, March 3-17, 6-8:30pm $115 $92 for members, $30 supply fee Open up your creative process! Artists of all levels and backgrounds enjoy the creative freedom and instant gratification of monotype. Monotype easily embraces painting, drawing and collage. Julie Winter leads…

AZILLION BEADS 910 NW Harriman, Suite #100, Bend. 541-617-8854 azillionbeads@gmail.com tawnya.knight@gmail.com Private lessons available upon request! ART STATION 313 SW Shevlin Hixon Dr., Bend artscentraloregon.

org/artstation.php 541-617-1317 Intermediate Watercolor Julianne LaClaire Thursday, February 4-Mar. 17, 4-5:30pm, $75 Advance your skills to build an intermediate level painting.

Focus on one painting over six weeks by building it…

Источник: http://www.cascadeae.com/workshops/

Ссылка на основную публикацию